أخوية  

أخوية سوريا: تجمع شبابي سوري (ثقافي، فكري، اجتماعي) بإطار حراك مجتمع مدني - ينشط في دعم الحرية المدنية، التعددية الديمقراطية، والتوعية بما نسميه الحد الأدنى من المسؤولية العامة. نحو عقد اجتماعي صحي سليم، به من الأكسجن ما يكف لجميع المواطنين والقاطنين.
أخذ مكانه في 2003 و توقف قسراً نهاية 2009 - النسخة الحالية هنا هي ارشيفية للتصفح فقط
ردني  لورا   أخوية > مجتمع > المنتديات الروحية > حوار الاديان

قديم 10/11/2005   #1
american_egyptian
عضو
-- أخ لهلوب --

الصورة الرمزية لـ american_egyptian
american_egyptian is offline

نورنا ب:
Sep 2005

افتراضي الفضيحه الاسلاميه الكبرى اكبر شيوخ الاسلام والالفاظ القذره استمعو للفتوى

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

جماعه الاخوان ليسو من اهل السنه ويخاربو اهل السنهجواز سب الكافر والمشرك و غيبته لان الكافر والمشرك لا حرمه له حسن البنا ناقص علم و له اراء تخالف عقيده اهل السنه والجماعه الشيخ محمد الغزالى جاهل لا قيمه له جواز رضاعة الزوج من حليب زوجنه حرام اتباع جنائز النصارى رضاعة الكبير من ثدى المراه الاجنبيه يجوز اصرف نظرك عن القرضاوى انه شيوعى الفاظ سوقيه للالبانى استمع ناسف لتلك الالفاظ ط ي ز ناسف لالفاظ الالبانى ف ح ب ةالشاب الامرد يتحجب علشان ممكن يفتن الرجال بدوى دخل المدخل و رفع ثوبه و رش المسجد بالبول لا يجوز للمراه ان تزيل شعر وجها حتى و لو اصبح ذقنها اكبر من ذقن الرجل

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

الى متى يعشق الجاهلون الجهل

قديم 10/11/2005   #2
Jesus Saved
شبه عضو
-- اخ حرٍك --

الصورة الرمزية لـ Jesus Saved
Jesus Saved is offline

نورنا ب:
Nov 2005

انا ما بأيد هدا الموضوع لانو احنا ما لازم نستعمل اسالبهن الفاشله بالغاء الغير من شان يكون البقاء الهن ..

قديم 10/11/2005   #3
شب و شيخ الشباب عبد الرحمن الرحيم
عضو
-- زعيـــــــم --

الصورة الرمزية لـ عبد الرحمن الرحيم
عبد الرحمن الرحيم is offline

نورنا ب:
Sep 2005

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : Jesus Saved
انا ما بأيد هدا الموضوع لانو احنا ما لازم نستعمل اسالبهن الفاشله بالغاء الغير من شان يكون البقاء الهن ..
هذا اسلوب ضعيف الحجة .

تحياتي

قديم 10/11/2005   #4
شب و شيخ الشباب SILIVIO
عضو
-- أخ لهلوب --

الصورة الرمزية لـ SILIVIO
SILIVIO is offline

نورنا ب:
May 2004

شيخ فاسد شو اثر على اسلامي ؟؟؟؟
يعني مقتنع انو بدي غير ديني لانو شيخ من الشيوخ سب ؟؟؟؟؟

اوبرا استضافت مرة 3 فتيات ابوهن كان يغتصبن وهنن اطفال
تشاء الصدف انو يكون هالشخص كاهن بالكنيسه

اثر شي ع ايمانك هالشي ؟؟؟؟؟
التزم يا اخي بالحوار العقلاني ما تقوم به مجرد هجوم بكل الاشكال
كانك تنتصر لدينك بهذا الشكل

كن مع الله ولا تبالي

قديم 11/11/2005   #5
شب و شيخ الشباب المجاهد في الله
عضو
-- أخ لهلوب --

الصورة الرمزية لـ المجاهد في الله
المجاهد في الله is offline

نورنا ب:
Oct 2005

ده أنت اللي فضيحتك بأت بجلاجل هههههههههههههه

المسيح مسلم....كافر بحكم الكنيسة
إلزام النصارى بعبادة النبي محمد
تفنيد نصوص الألوهية
كنت أعمى والآن أبصر
كل هذا وأكثر في سلسلة لن يقرأها نصراني بغرض الوصول للحق إلا وسيسلم بإذن الله ومن يقرأها ولا يسلم فويل للمستكبرين
www.ebnmaryam.com/vb/showthread.php?t=4942

قديم 11/11/2005   #6
صقر الاسلام
عضو
-- أخ لهلوب --

الصورة الرمزية لـ صقر الاسلام
صقر الاسلام is offline

نورنا ب:
Sep 2005

التائه امريكان ايجيبشن بيعمل دعاية لموقعه على حساب موقع اخوية وفاتح منتدى للحوار هناك .... عبيط فاكر حنروح نحاوره هناك ونعمله دعاية ... ويبقى اسمه البابا امريكن اجيبشن

الاسلام دعوة ايمانية بالله خالق السموات والارض لا اكراه فيها ، والخطاب في هذه الدعوة انما هو للعقل وأن الحوار فيها انما هو بالعلم وبالتي هي أحسن متعارفين متعاونين على الخير من أجل تحقيق أطيب آمالنا ومعالجة جميع آلامنا

كان الرب يسوع يهوديا هل يعقل هذا ؟؟
www.akhawia.net/showthread.php

قديم 11/11/2005   #7
شب و شيخ الشباب عبد الرحمن الرحيم
عضو
-- زعيـــــــم --

الصورة الرمزية لـ عبد الرحمن الرحيم
عبد الرحمن الرحيم is offline

نورنا ب:
Sep 2005

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : صقر الاسلام
التائه امريكان ايجيبشن بيعمل دعاية لموقعه على حساب موقع اخوية وفاتح منتدى للحوار هناك .... عبيط فاكر حنروح نحاوره هناك ونعمله دعاية ... ويبقى اسمه البابا امريكن اجيبشن
هههههههههههههههههههههههه

موقعه فاشل من الاصل ، ولا يمكن ان يقارن بالاخوية نهائيا.

تحياتي

قديم 11/11/2005   #8
american_egyptian
عضو
-- أخ لهلوب --

نورنا ب:
Sep 2005

صقر الاسلام
انا عارف انك طفل و محروق و تعبان نفسيا لكن انك تكون فليل الادب و تتكلم معا استاذك كده عيب انت لسه كتكوت و بالنسبه للسايت بتدخلو ليه و بتعمل فيه دعايه لكلام الجاهل الطفولى
اما بالنسبه لمحاولتك الفشله انك توقعنا معا موقع الاخوه علشان طبعا اعصابك تعبانه من الموقع بتاعك اعتقد موقع اخويه اكبر من انو ينظر الى امثلك
الاسلام خلاص اصبح بلا حجاب فى اخر ايامه و الدليل الحرقه الواضحه عليكم ربنا يكون معاكم

قديم 11/11/2005   #9
american_egyptian
عضو
-- أخ لهلوب --

نورنا ب:
Sep 2005

عبد الرحمن الرحيم
انا مستغرب انك تمشى ورا اطفال يا خساره
بالنسبه لموقعى عمره لا يزيد عن شهر و دخله الالف و انا بوعدك انو هايكون ضخم فى كل شىء يكشف الاسلام علشان ربنا ينقذكم من الجهل و التخلف الموجود من 1400 سنه
اما بالنسبه للمحاوله للتوقيع معا موقع الاخوه احب اعرفك انهم اكبر من كده و كمان انا مش بعمل دعايه للموقع علشان مش محتاج انا بنشر الاسلام علشان الكل يعرف الاسلام بلا حجاب ربنا معاكم

قديم 11/11/2005   #10
شب و شيخ الشباب makakola
عضو
-- أخ لهلوب --

الصورة الرمزية لـ makakola
makakola is offline

نورنا ب:
Aug 2005

يدوم صليبك يا american_egyptian

متابع لمواضيعك وهى أكثر من رائعه

شعبيتك تزيد يوما عن يوم فإلى الأمام يا بطل

لم اكتم عدلك في وسط قلبي تكلمت بامانتك وخلاصك لم اخف رحمتك وحقك عن الجماعة العظيمة اما انت يا رب فلا تمنع رأفتك عني تنصرني رحمتك وحقك دائما

قديم 11/11/2005   #11
صقر الاسلام
عضو
-- أخ لهلوب --

الصورة الرمزية لـ صقر الاسلام
صقر الاسلام is offline

نورنا ب:
Sep 2005

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : american_egyptian
صقر الاسلام
انا عارف انك طفل و محروق و تعبان نفسيا لكن انك تكون فليل الادب و تتكلم معا استاذك كده عيب انت لسه كتكوت و بالنسبه للسايت بتدخلو ليه و بتعمل فيه دعايه لكلام الجاهل الطفولى
اما بالنسبه لمحاولتك الفشله انك توقعنا معا موقع الاخوه علشان طبعا اعصابك تعبانه من الموقع بتاعك اعتقد موقع اخويه اكبر من انو ينظر الى امثلك
الاسلام خلاص اصبح بلا حجاب فى اخر ايامه و الدليل الحرقه الواضحه عليكم ربنا يكون معاكم
المزيد من الدعاية لموقعه التافه على حساب موقع الاخوية الذي يجمعنا جميعا تحت سقف واحد ويريد هذا التائه الذي بدأ يفقد توازنه ويسقط ان يفرقنا ويسرق اعضاء الاخوية ويستدرجهم لموقعه لتخيله انه البابا المنتظر مخلص البشرية .