أخوية  

أخوية سوريا: تجمع شبابي سوري (ثقافي، فكري، اجتماعي) بإطار حراك مجتمع مدني - ينشط في دعم الحرية المدنية، التعددية الديمقراطية، والتوعية بما نسميه الحد الأدنى من المسؤولية العامة. نحو عقد اجتماعي صحي سليم، به من الأكسجن ما يكف لجميع المواطنين والقاطنين.
أخذ مكانه في 2003 و توقف قسراً نهاية 2009 - النسخة الحالية هنا هي ارشيفية للتصفح فقط
ردني  لورا   أخوية > استجمام > على الطــــــاير

إضافة موضوع جديد  إضافة رد

قديم 05/10/2006   #1
شب و شيخ الشباب asannoufi
شبه عضو
-- اخ حرٍك --

الصورة الرمزية لـ asannoufi
asannoufi is offline

نورنا ب:
Feb 2006
المطرح:
الكويت

إرسال خطاب MSN إلى asannoufi
Thumbs up تعبان نفسيا ...مشاكل لفوق راسك... فرفش بشوية نكت وادعيلي

نكت مصرية اخر روشنه
واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

• واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

• بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا !!

واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

• اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

• مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة
• تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع

•محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك

•مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين

•مره واحد غبي راح السنيما هو ومراته اول ما النور طفا قال لها جومى يا واليه شكلهم هيناموا
•اربعة أغبياء عملوا عملية اختطاف فخطفوا فتاه واوقفوا تاكسى فسائق التاكسى قال:التاكسى ده اربعه راكب بس قاموا سابوا الفتاه وركبوا هم
•واحد بخيل دخل مع ابنه سوبر ماركت الولد قال لأبوه : بأحب الشوكولاته أبوه قاله : حبها ورجعها مكانها
•واحد ركب مترو الانفاق.. جاله الكمسرى بيقول له تذاكر ... قال له امين شرطه..... سابه وراح للجانبه قال له: تذاكر ... قال له: امين عبد الجواد
•مرة واحد مسئول بيفتتح حمام سباحة فالمدير قال له ده المنط يا فندم 30متر.... قوم نط يا مرزوق فنط مرزوق . وده يا فندم منط 50 متر قوم ياعوض نط فنط عوض .وده يا فندم منط 80 متر قوم يا نجيب نط فنط نجيب فقال المسئول هايل ..هايل .... قام المدير قال ولسه يا فندم لما نملى الحمام مايه
•مره واحد اشترى لمبه مسمار دقها في الحيط
واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر .. جاله صداع
مذيعة تليفزيون قابلت شاب فى الشارع سألته سؤال جاوب إجابة صحيحة ، طلبت منه يحب يشوف أيه ، أجاب الشاب بسرعة: أمى الله يرحمها ، ردت المذيعة مستحيل و ترجته انه يطلب طلب آخر ، فكر الشاب ثم قال : أحب أشوف الزمالك وهو بياخد الدورى ... ردت المذيعة بسرعة لأ أجيبلك مامتك أسهل.
•مرة أغبية سافرو امريكا واحد منهم رجع والتانى مرجعش... فواحد سألة فين صاحبك؟؟؟ قال له ده اول ما راح هناك اتجنن من ناحكات السحاب وطلع عمارة 500 دور ... ورمى نفسة من الدور ال 500 ونزل فى 3 ايام ..... قال له ومات ؟؟؟؟ قال له انت عايزه ينزل فى 3 ايام من غير اكل و لا شرب وما يمتش
•مرة حرامى دخل على واحد مسطول البيت قالو هات فلوسك و الا هقتل مراتك قام الرجل قعد يضحححححححك.......الحرامى قتل مراته وقاله هات الفلوس قبل م اقتل ابنك الرجعل قعد يضحححححححك........الحرامى قتل ابنه و هكذا لغايه لما خلص عالعيله و بيقول للمسطول ايه يا عم مش عايز تدينى فلوسك ليه؟؟؟؟قاله اطلع من دول يا ابرهيم يا نصر
واحد مسطول راكب طيارة خبط علي كتف المضيفة وسألها الحمام فين؟ قالتله الناحية التانية راح عالكتف التاني وسألها الحمام فين
•جماعة بيحششوا فى الطرب وطب عليهم البوليس وقالهم الظابط:قدامى كلكم على البوكس..واحد مرديش قام الظابط شخط فيه وقالوا:قوم يامسطول رد المسطول وقالوا:لأياباشا انا مش معاهم ..اناميت
•اتنين مساطيل اتفقوا انهم يسرقوا العماره اللى قدامهم فالحرامى الاول اقترح انهم يزقوا البيت الى مكان بعيد وفاضى علشان يسرقوا براحتهم فخلعوا ملابسهم وفضلوا يزقوا فى البيت فات من جنبهم واحد حرامى سرق الملابس فواحد منهم بص وراه ملقاش الهدوم قال بس كفايه كده احنا بعدنا اوى
ضابط المرور بيحقق فى حادث... سأل الاول .. فرد .. يا بية انا اديتة كلاكس .. واديتة انوار وصرخت فية علشان يبعد ومفيش فايده.. سأل التانى ... فرد ... يابية انا اعمل اية ، انا قاعد فى الكشك بتاعىضابط المرور بيحقق فى حادث... سأل الاول .. فرد .. يا بية انا اديتة كلاكس .. واديتة انوار وصرخت فية علشان يبعد ومفيش فايده.. سأل التانى ... فرد ... يابية انا اعمل اية ، انا قاعد فى الكشك بتاعى
•مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده .... قابله مسطول تاني وقاله: "ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل وقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبت
•مرة واحد مسطول بيلعلب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة
•حمار بيقول لخطيبته امتى هنتجوز ياحمارة قالت له لما تحسن الفاظك ياحيوان
•ليه الفيل بيلبس شراب اخضر؟ عشان مايبانش في النجيله
فيل على علاقة بنمله قرر فجأه ينهى العلاقه فقالت النمله وهى تترجاه ارحمنى و ارحم الفيل إلى فى بطنى
•مرة القط والفار اتفقوا يعملوا صلح راحوا واخدين مركب علشان يتفسحوا . القط قال للفار سوق انت يافار . ساق الفار المركب وهمة فى عرض البحر القط بص للفار شوية احلو الفار فى عين القط راح القط قال للفار متعفرش يا فار . الفار قاله معفرش ايه يا قط احنا فى البحر . راح القط قاله اهى لاماضتك دي هى اللى حتخلينى اكلك ...

Black Ghost
قديم 05/10/2006   #2
شب و شيخ الشباب asannoufi
شبه عضو
-- اخ حرٍك --

الصورة الرمزية لـ asannoufi
asannoufi is offline

نورنا ب:
Feb 2006
المطرح:
الكويت

إرسال خطاب MSN إلى asannoufi

يسلمو هالايدين بتجنن النكت ردو علي يا جمااعه والله انك وحش
قديم 05/10/2006   #3
شب و شيخ الشباب (((الجنرال أبوجعفرالورد)))
عضو
-- زعيـــــــم --

الصورة الرمزية لـ (((الجنرال أبوجعفرالورد)))
(((الجنرال أبوجعفرالورد))) is offline

نورنا ب:
Feb 2006
المطرح:
سوريا الأسد

إرسال خطاب MSN إلى (((الجنرال أبوجعفرالورد)))

تكرم عيونك هي ردينا عليك ..............

مشكور على النكت .

بس إذا عندك نكت عن الحشاشة ... ياريت والله .........

ومرة تانية مشكورة جهودك ...............

تخلب الألباب قامته..
تلمع كالبرق عيناه..
يخطو بعنفوان ورجولة..
بفن بديع تشكلت أعضاؤه ..
لا تدركه الأفهام ولا يحيط به خيال........

مع تحيات الأمين العام لحزب العبوات العرب
ورئيس المكتب السياسي و الإعلامي للجمعية العامة لتجارة الحشيش
-*-*-*-*-*-*-*-*-*شلة زعيم الأمة -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

أبوجعفرالورد
قديم 05/10/2006   #4
شب و شيخ الشباب adam_best
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ adam_best
adam_best is offline

نورنا ب:
Sep 2006
المطرح:
شو بدي قولك والله (حوووووووووووومص)

إرسال خطاب MSN إلى adam_best إرسال خطاب Yahoo إلى adam_best

اي اي حوين ...حلوين قصدي؟؟؟
مشكور مدري مشكورة أسانو..... والله ما عرفت الاسم؟؟؟

I've lost my faith in human kind and it's time for a rest Even though I did my best I didn't pass your test ...'
قديم 05/10/2006   #5
شب و شيخ الشباب توت توت توت
مشرف متقاعد

الصورة الرمزية لـ توت توت توت
توت توت توت is offline

نورنا ب:
May 2005

الكاريكاتير بسلم عليكن ..
قديم 06/10/2006   #6
شب و شيخ الشباب Mu$b@hO
عضو
-- قبضاي --