قديم 01/05/2008   #6
شب و شيخ الشباب مالك الحلبي
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ مالك الحلبي
مالك الحلبي is offline

نورنا ب:
Jan 2008
المطرح:
حلب

عن البانجو و السيميائى

فى مصيبة فى البلد دى مظنش انها هتتحل ولو بعد 100 سنة ,ألعن من الفساد .. مشكلة انك تحترم رأى حد تانى و تسمعة منغير ماتقولة انت حمار و انا اللى بفهم
انت متقدرش تقبل ان يكون فى حد رأية غير رأيك ... لازم كل الناس تتفق على ان الشئ ده وحش او حلو ... لازم تقنع اى حد مختلف معاك انه غلط و انت اللى صح ...و لو مقتنعش لازم تهزقة و تعرفة انه حمار و ميساويش ... دى رسالة كل انسان مثقف فى البلد دى ... لازم يقنع كل اللى مختلفين معاك فى الرأى انهم حمير .. و يحاول بقدر الامكان انه يستخدم بقدر الفاظ تدل على اصلة العربجى
يا بنى ادم ... تذوق ام الفن شئ نسبى ... و دى احسن حاجة فيه ... انك ممكن يعجبك كاتب قد الدنيا و تقول علية عظيم و ممكن تقول علية زبالة مع انه مشهور و كل الناس بتحبة ... انا حر ... معجبنيش ... و هقول انه معجبنيش ... مرحتش اقول كده فى ندوة أدبية ... انا قلتها فى مساحتى من النيلة الحرية على الزفت الانترنت... الله يلعن الدى اس ال
ليه لازم نبقى احنا او الناس التانيين ؟ ...ليه ميتين ام رأيك او الرأى الاخر و يبقى عدوك .. ليه ميبقاش فى خمسين رأى فى كل موضوع عشان ميتين ام البنى أدمين مختلفين فى افكارهم؟!!! ... مش لازم ابقى زفت مقولب فى قالب من القالبين اللى حضرتك مقررهم ليا ... يا اهلى يا زمالك... يا معاك يا مع الناس التانيين ... مش عايز امشى فى قطيع الخرفان بتاعكم يا اخى ... مضايقك اوى انى مختلف ؟؟!!! ...و انت خروف؟... دى مش مسئوليتى

(إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالآَخِرَةِ وَاللهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ) [النور:19]

Page generated in 0.02742 seconds with 11 queries